Svetska premijera Citroena DS4 u Barseloni

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
Posle DS3, "Sitroen" uvodi DS4 u svoj „idealni tim“. Već je dobio nagradu za najlepšu spoljašnost i unutrašnjost
Biti drugačiji!
Odmah primećujemo gde je na modelu DS4 tačka ekscentričnosti, osobina koja je
zaštitni znak "Sitroena". Zadnji prozori, naime, ne mogu da se
spuste. To nije praktično, ali je ipak originalno za trend-set klasu, koja
nalaže izdvajanje iz mora jednakih. Tako je ovaj model, hteo ne hteo, postao
pravi kupe!

Sve ostalo je, uključujući vozne performanse, "u fulu". Osetili smo to na svetskoj premijeri modela "sitroena DS4" u Barseloni. Francuzi nastavljaju da prave "idealan tim". Prvi igrač je DS3, lovac na svetske nagrade i dobitnik priznanja "Top gira" za najbolji auto godine. Za oko mesec dana u prodajne salone kompanije "Vitro grup" stiže i DS4, dok će triling biti zatvoren krstaricom DS5 na jesen.

Grubo rečeno, DS4 je premijum model "sitroena C4" i koštaće u proseku
3.000 evra više.
Iako još nije u prodaji, već je ovenčan sa dve prestižne nagrada - za najlepši
automobil na svetu i najlepši enterijer! Zato da ne filozofiramo o dizajnu.
Pomenimo samo detalje, poput zatamnjenih farova, otmenog zadnjeg dela sa
svetlima u obliku bumeranga.
Zanimljivo je vešto "skrivanje" zadnjih vrata. Naime, hromirana
lajsna mađioničarski privlači pogled, dok kvaka u stilu "alfe 147"
ostaje neprimetna...

Kabina je remek-delo. Upotrebljena je blaga doza takozvanog svemirskog dizajna.
Materijali, završna obrada i štofovi su na najvišem nivou. Dezen kože zaslužuje
nagradu za dizajn... Svaki instrument oivičen je hromom i usmeren ka vozaču.
Napred ima dosta mesta, a pozadi ni putnici visoki 190 cm neće udarati glavom u
krov. Odlična ponuda prostora za auto dugačak 4,27 m, uključujući upotrebljiv
gepek od 370 litra.

Savršenim španskim asfaltom vozili smo naftaš 2,0 HDi od 163 KS. Svih 340 Nm
obrtnog momenta na raspolaganju su već pri 2.000 obrtaja - dakle, snaga koja ne
mora da se čeka. U mešovitom režimu trošio je 6,3 litra. Seli smo i za volan
benzinca 1,6 THP od 200 KS sa momentom od 275 Nm na 1.700 obrtaja. Pravi
sportista s magičnim zvukom iz auspuha, koji je dorađen akustičnim
intervencijama kako bi svirao oktansku simfoniju!
Sve zajedno, jak doživljaj pred upravljačem. "Sitroen DS4" zna kako
da pokaže svet iz lepše perspektive. Osećaj vrhunskih performansi u društvu
ogromne količine stila donosi sve preduslove da put postane avantura.

Pet boja kože
Vlasnici mogu da "oboje" kabinu DS4 u pet kožnih kombinacija,
uključujući izbor od dve ton nijanse. Najjači modeli (Range-topping) opremljeni
su visokokvalitetnom kožom na instrument tabli i panelima vrata - zajedno sa
"narukvica" dizajnom na sedištima.
Mikrohibrid
Ekološki DS4 moći će da se kupi i u mikrohibridnoj "Sitroenovoj"
i-HDi tehnologiji, sa ekonomičnim 1,6 HDi motorom od 110 KS. Ima "stop i
start" sistem, drugom generacijom reverzibilnih alternatora i
"i-buster", funkcijom koja odmah restartuje motor (0,4 sekundi).
Elektronski kontrolisan alternator obnavlja energiju tokom kočenja, dok
elektronski menjač (EGS) optimizuje promene brzine. Dovoljno za smanjenje
potrošnje goriva do 15 odsto u gradu.
Kreativna tehnologija
Kabina DS4 opremljena je takozvanom kreativnom tehnologijom. Tu je audio-sistem
sa softverom za efikasno prostiranje zvuka, "i-tač" sistem (SOS
taster), koji pritiskom na dugme upućuje pozive za pomoć na putu. Dostupan je i
sistem za nadzor mrtvog ugla sa četiri ultrazvučna senzora.
SITROEN DS4
Dužina: 4,27 m
Širina: 1,81 m
Visina: 1,53 m
Menjač: šestostepeni
Prtljažnik: 370 l
AGREGATI
Dizeli
1,6 HDi (110 KS)
2,0 HDi (163 KS)
Benzinci
1,6 VTi (120 KS)
1,6 THP (155 KS)
1,6 THP (200 KS)
Autor : Mladen Radulović
Foto : Citroen"Zadnji prozori, naime, ne mogu da se spuste. To nije praktično, ali je ipak originalno za trend-set klasu, koja nalaže izdvajanje iz mora jednakih. Tako je ovaj model, hteo ne hteo, postao pravi kupe!" Je l' ovo moguce? Nisam znao....Koja glupost! Nadam se da nisam razumeo kako treba...
Zasta nema, vidi se na slici skroz levo (sumnjam da premijum model ne nudi zadnje podizace kao standard):
http://www.netcarshow.com/citroen/2012-ds4/1600x1200/wallpaper_35.htm
Na stranu sve,zaista prelep i originalan auto.
Lep jeste, ali ima i lepših auta od njega, ne kapiram zbog čega je dobio nagradu. Enterijer takodje jeste odličan, ali opet ništa "nevidjeno"...
Biće ko sa DS3 za kojim sam se okretao čitavih mesec dana...
Samo neko zao može da kudi ovakav auto.
Ovo se ne viđa svaki dan.
Ja sam ga hvalio još od rendera, pa preko koncepta do finalnog modela.
A sada ko nije pročitao da ponovim:
Materijali, završna obrada i štofovi su na najvišem nivou. Dezen kože zaslužuje nagradu za dizajn... Svaki instrument oivičen je hromom i usmeren ka vozaču, znači nije skaj, nije plastika obojena sivom bojom VEĆ HROM, metal, nerđajući.
Lepo su rekli u AutoBildu da DS linija ima materijale svojstvene visokoj klasi.
A 3.000 više košta od modela C4.
I još nešto, MOTORI SU IZRADjENI U SARADNjI SA BMW-om
Odličan ! Avangarda. Mogli su i prednju kvaku da smeste isto kao i zadnju, na stub.
Каква шамарчина и пежоу и реноу,напред ситроен, увек је био авангардан.
@ баша мркаљ
A jel ti misliš da će Peugeot kao većinski vlasnik PSA grupacije da ćuti?
http://carstyling.ru/resources/concept/2011_Peugeot_SXC_Concept_02.jpg